سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بوستر پمپ آبرسانی خانگی

بهترین نوع از بوستر پمپ ها

همان طور که می دانید بوستر پمپ از پرکاربرد ترین نوع پمپ وکیوم ها و از تجهیزات مهم در ساختمان های اداری، مسکونی، تجاری، موتورخانه ها و ایستگاه های آتش نشانی است و وظیفه ای انواع بوستر پمپ آبرسانی خانگی این است که فشار متناسب را با جریان دبی خروجی از شیر های ساختمانی که وابسته به بوستر پمپ آتش نشانی و آبرسانی است را اعمال می کند و اقدام آن ها نسبت به تنظیم فشار آب درون لوله ها است و باید به این مورد اشاره کرد که آن ها نباید به لوله ها آسیب برسانند و همچنین افت فشاری که ممکن است صورت بگیرد به طبقات بالا باعث نشود آب برسد.

بوستر پمپ آبرسانی چیست؟



بسیاری از افراد علاقه دارند که بدانند انواع بوستر پمپ آبرسانی خانگی چیست و چگونه کار می کند؟ این نوع از بوستر پمپ ها از دو الی چندین موتور پمپ تشکیل شده اند و نکته ای که وجود دارد این است که این موتور پمپ ها در کنار یک دیگر به صورت موازی قرار گرفته اند و در کل باید به شما بگوییم که اصلی ترین وظیفه بوستر پمپ آبرسانی، این است که فشار آب را در شبکه های آبرسانی تنظیم می کند.

 

در کل باید بدانید که بوستر پمپ های خانگی ماهیت متفاوتی نسبت به بوستر پمپ های آتش نشانی دارد و همچنین احتمال دارد که جریان آب در ساختمان ها و نقاط مختلف در اثر نوسان های فشار آبی قطع شود و کاری که باید انجام دهید این است که این کاهش و یا افزایش فشار آب را تحت کنترل خود قرار دهید و آن را تنظیم کنید. این کنترل فشار از آسیب رسیدن به شیر آلات، لوله های مخصوص آب و سایر تجهیزات شبکه های آبرسانی جلوگیری می کند. برای این که به اهداف بالا دست پیدا کنید می توانید از بوستر پمپ که آن ها وظیفه دارند فشار آب مخصوص مصرف شبکه های آبی را تنظیم کنند، استفاده کنند.

در حالت کلی می توان گفت که زمانی که آب مخصوص شهری نتواند فشار مورد نیاز برای واحد های بالای ساختمان را تامین کند، بهتر است از بوستر پمپ آبرسانی استفاده کنند و نکته ای که وجود دارد این است که این بوستر پمپ می تواند از یک پمپ سانتریفیوژ، منبع تحت فشار، پرشر سوئیچ، مانومتر و اتصالات خروجی و ورودی تشکیل شود و باید بدانید که این بوسترهای پمپ در مدل های دور ثابت و دور متغیر طراحی و ساخته می شوند.

اجزای تشکیل دهنده بوستر پمپ آبرسانی

مجموعه ای از بوستر پمپ ها دارای انواع تجهیزات الکتریکی و مکانیکی است که با ظرفیت آبدهی ها متناسب است و شامل موارد زیر است.

  • شاسی ها
  • شیر آلات
  • کلکتور ها
  • لرزه گیر ها
  • منیع تحت فشار
  • الکترو پمپ ها
  • فرمان و تابلو کنترل
  • فلنج ها و اتصالات تبدیلی
  • کنترل فشار و تجهیزات اندازه گیری

بوستر پمپ آتش نشانی چیست؟

از دیگر انواع بوستر پمپ ها می توان به بوستر پمپ آتش نشانی اشاره کرد که مورد استفاده در صنایع و ساختمان ها است و سامانه ای است که به صورت یکپارچه کار می کند و باید بدانید که از دو یا چند پمپ تشکیل شده است که در کنار یکدیگر به صورت موازی قرار می گیرند و توانایی این را دارند که فشار لازم را ایجاد کنند و برای سیستم آتش نشانی دبی مورد نیاز را تامین می کند که نیازمند بالاترین راندمان کاری و پایین ترین انرژی مصرفی است.

 

نکته ای که وجود دارد این است که بوستر پمپ های آتش نشانی به مقدار مشخصی فشار آب ورودی را افزایش می دهد. اما تفاوتی که به نسبت بوستر پمپ آبرسانی دارند این است که بر روی دبی آب های ورودی نمی تواند تغییرات زیادی را انجام دهد، اما اگر حداقل دبی مورد نیاز سیستم های آتش نشانی به وسیله شبکه های آب شهری تامین شود در این صورت می توان برای بالا بردن فشار آب تا مقدار معینی و مورد نیاز از بوستر پمپ استفاده کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم برای شما بهترین نوع بوستر پمپ آبرسانی خانگی را توضیح دهیم و به شما بگوییم که بوستر پمپ آبرسانی و بوستر پمپ آتش نشانی هر کدام چه تعریفی دارند و به چه صورت کار می کنند، همچنین باید بدانید که این نوع از بوستر پمپ ها ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در مکان های مخصوص به خود نصب می شوند. برای خرید انواع بوستر پمپ و پمپ آب به سایت شوفاژ ایران مراجعه کنید.

سوالات متداول بهترین نوع بوستر پمپ آبرسانی خانگی 

  1. بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چه شباهت هایی دارد؟

هر دوی این بوستر پمپ ها وظیفه دارند که فشار لازم برای پمپاژ سیالات را افزایش دهند، سیالی که در هر دو بوستر پمپ استفاده می شود آب است، قطعات و ساختمان های اصلی و کلی در آتش نشانی و آبرسانی یکی است و همچنین باید بدانید که بوستر پمپ دور ثابت و دور متغییر از نظر شکل ظاهری شبیه به هم هستند.

  1. تفاوت های بوستر پمپ آبرسانی و آتش نشانی چیست؟

موردی که وجود دارد این است که بوستر پمپ وکیومpumpsandsystems که آتش نشانی هستند پرشر ترانسمیتر و کلکتور ندارند و این در صورتی است که در بوستر پمپ آبرسانی این موارد در تابلو برق جایگذاری می شوند، از بوستر پمپ آتش نشانی تنها برای اطفای حریق استفاده می شود و این در حالتی است که از آبرسانی برای پمپاژ کردن آب با مناسب ترین فشار استفاده می شود.

  1. بوستر پمپ هایی که از نوع آبرسانی هستند از چه اجزایی ساخته شده اند؟

شاسی ها، شیرآلات، کلکتور ها، لرزه گیر ها، منیع تحت فشار، الکتروپمپ ها، فرمان و تابلو کنترل، فلنج ها و اتصالات تبدیلی و کنترل فشار و تجهیزات اندازه گیری

منبع